JavaScript is disabled. Please enable to continue!

Mobile search icon
Kundeservice >> Spørsmål & svar >> Transport og prøveemballasje

Transport og prøveemballasje

Sidebar Image
Hvilke transport muligheter tilbyr dere?

Transport kan bestilles på transportbookingsiden

Avhengig av postnummer som oppgis, vil det komme opp ulike transportalternativer til valgte laboratorium. Her kan du blant annet få returlapper for forsendelse med posten.

Vennligst velg transportløsning med ekspress over natt/levering neste dag når prøver sendes inn til laboratoriet. Dersom din prøve ikke er sensitiv for temperatur eller tid, kan du velge vanlig bedriftspakke.

Ta kontakt med oss om du er i tvil om hvilke løsning du skal velge på mat@ftn.eurofins.com.

Vi er kun en formidler av transport og har ikke ansvar for utførelsen av logistikken.

Hva koster det å sende prøver med de ulike fraktalternativene?

Ved bestilling og bruk av returlapper for innsending av prøver, faktureres porto sammen med analysekostnadene med mindre annet er avtalt.

Priser er synlige i transportbookningssiden

Vennligst kontakt mat@ftn.eurofins.com om det er noen spørsmål.

Tilbyr dere opphenting med budbil?

Vi tilbyr en rekke transportalternativer. Se vår transportbookingside eller ta kontakt med mat@ftn.eurofins.com eller ditt lokale laboratorium for spørsmål om dette. Vi er kun en formidler av transport og har ikke ansvar for utførelsen av logistikken. 

Hvilke dager er det best å sende med posten?

Send pakker med posten mandag til torsdag. Unngå å sende med Posten over helg/helligdager for analyser som er temperatursensitive.

Hvordan kan prøve pakkes i esken på best mulig måte?

For å unngå brekasje og ødelagte prøver, skal prøvene pakkes godt inn med noe som beskytter prøven fra støt og spisse gjenstander.

Pakk med kjøleelement om prøven er temperatursensitiv, og legg ved et bestillingsskjema. Utstyr til forsendelse kan du bestille her

Alle mikrobiologiske prøver må holdes kjølig under transport. Dette kan også gjelde andre prøver som er temperatursensitive. Er du usikker, ta kontakt med oss på mat@ftn.eurofins.com.

  • Kjøl ned prøven for innsending
  • Frys kjøleelementer i god tid før innsending
  • Benytt flere kjøleelementer i esken ved forsendelse, særlig når det er varmt ute.
  • For å unngå brekkasje og ødelagte prøver, skal prøvene pakkes godt inn med noe som beskytter prøven fra støt og spisse gjenstander. Utstyr til dette finner du i webshopen for emballasje.
  • Legg bestillingsskjema i en plastmappe/lomme

Temperatursensitive analyser må ankomme laboratoriet senest neste dag innen kl. 14:00. Ved forsendelse med post, må Ekspress overnatt brukes.

Jeg trenger å bestille emballasje og utstyr til prøvetaking. Hvordan gjøres dette?

For å sikre kvaliteten på våre analyser, tilbyr Eurofins Food & Feed Testing Norway AS prøvetakingsutstyr og transportemballasje. Utstyret bestilles her i vår webshop.

Legg inn ønskede artikler i handlekurven, gå til kassen og oppgi leveringsadresse. Normal leveringstid er 3-5 virkedager.

Hvordan vet jeg hvilken type prøvetakingsutstyr jeg skal bestille?

Dersom du er usikker på hvilken type prøvetakingsutstyr du skal bestille, ta kontakt med din kundeveiler eller kontakt oss på mat@ftn.eurofins.com.

Veiledere for prøvetaking finner du her.

Hva koster det å bestille prøvetakingsutstyr?

Pris per enhet står oppgitt i webshop og vil bli fakturert deretter, med mindre annet er avtalt i avtale.

Ta kontakt med våre mat@ftn.eurofins.com eller din kundeveileder, dersom du har spørsmål knyttet til avtalen.

Jeg ønsker å bestille det samme utstyret som sist

Dersom du har bestilt prøvetakingsutstyr på samme PC tidligere, lagres siste bestilling. I den grå handlevognruten kan du klikke på teksten "siste bestilling". Da får du se siste bestilling og kan legge samme prøvetakingsutstyr i handlekurven.

Kan jeg benytte en postboksadresse som leveringsadresse?

Nei, vi kan dessverre ikke sende emballasje og annet prøvetakingsutstyr til postboksadresser. Bruk alltid adresse og postnummer knyttet til gateadressen/ besøksadressen

Vi har flere postnummer tilknyttet vårt firma, hvilket skal vi benytte?

Bruk alltid adresse og postnummer knyttet til gateadressen/ besøksadressen. Dersom det benyttes postnummer som er knyttet opp mot en postboksadresse, vil forsendelsen kunne bli forsinket. I tillegg utsteder Posten et gebyr for bruk av feil postnummer.

Kan jeg hente bestilt prøvetakingsutstyr ved deres laboratorium?

Ja, man kan enten få bestillingen sendt i posten, eller den kan hentes ved vårt prøvemottak i Møllebakken 50, Moss. Fullt sortement har vi kun i vår webshop, og på vårt hovedkontor i Møllebakken 50 i Moss. Våre avdelingskontorer kan ha et lite lager av utstyr, ta kontakt med avdelingen direkte for å høre evt. hva de kan hjelpe deg med.