JavaScript is disabled. Please enable to continue!

Mobile search icon
Eurofins Norge >> Om oss >> Reklamasjon

Reklamasjon

Sidebar Image

En reklamasjon defineres som en henvendelse fra en kunde som er utilfreds, det vil si som ikke har fått den tjenesten som er forventet.

Leveranse av riktige analyser til riktig tid og kvalitet prioriteres høyt. Allikevel kan feil oppstå, og det er viktig at vi får tilbakemelding på hvilke områder vi kan bli bedre.

For å sikre at alle reklamasjoner håndteres likt, er det innført et reklamasjonsskjema for kunde. Ved mottak av et slikt skjema hos en av våre kundeveiledere, vil reklamasjonsbehandling iverksettes, og kunde skal umiddelbart få beskjed om mottatt reklamasjon. Reklamasjonsbehandling vil også iverksettes ved beskjed om ønsket reanalyse, uavhengig av mottatt skjema.

Årsaksanalyse, konsekvensvurdering, skadeoppretting og korrigerende tiltak er et ledd i reklamasjonsbehandlingen. Reklamasjonsbehandlingen vurderes og saken lukkes. Beslutningen som formidles kunden, gjennomgås og godkjennes av en person som ikke har vært involvert i saken.

I tillegg til behandling av den enkelte reklamasjon, tas det ut statistikk på reklamasjoner med hensyn på kategori. Trender kan da følges og tiltak iverksettes på bakgrunn av informasjon som fremkommer i statistikken. 

Reklamasjonsbehandling er et av de viktigste elementene for å utvikle kvalitetssystemet og forbedre kvaliteten av våre tjenester. Eurofins skal gi kunder en imøtekommende, fleksibel og effektiv behandling av reklamasjoner.

Vennligst benytt dette skjemaet ved reklamasjoner.